Sociologie a aplikované sociální vědy

2. kolo výzvy k předkládání žádostí o podporu vědecké a tvůrčí činnosti směřující k rozvoji vědních oborů v rámci Cooperatio SOAS


For instructions in English see below


Kdo se může o podporu ucházet?

O podporu se mohou ucházet akademičtí pracovníci a pracovnice FHS UK, kteří jsou součástí programu Cooperatio SOAS na FHS UK, a to na základě formuláře žádosti o udělení podpory a příslušných relevantních příloh (rukopis práce, nakladatelská smlouva, potvrzení o přijetí článku k publikaci, atd.).

O podporu se mohou ucházet rovněž studenti a studentky doktorských studijních programů, kteří jsou součástí programu Cooperatio SOAS. Studenti a studentky doktorských studijních programů mohou předkládat žádosti o podporu výhradně s písemně vyjádřenou podporou žádosti od jejich školitele či školitelky. Bez uvedené podpory nebude žádost přijata k projednání.

Termíny

Nejzazším termínem k odevzdání žádosti je 11. 9. 2023.

Seznam podpořených záměrů bude zveřejněn nejpozději k 15. 9. 2023.

Způsob podání žádosti

Vyplněné formuláře zasílejte na adresu a do předmětu uveďte "SOAS – 2.kolo".

Zdůvodnění žádosti

Žádosti předkládané v rámci této výzvy jsou zpracovávány prostřednictvím formuláře a mají tyto náležitosti:

  • Stručný popis záměru vedoucího k vytvoření vědeckého či tvůrčího počinu (resp. výsledku) a to se zdůrazněním plánovaného publikačního výstupu, spolu s časovým harmonogramem realizace záměru.

  • Charakteristika plánovaného publikačního výstupu s uvedením, v jakém roce a v jakém časopise (vydavatelství) publikace vyjde. Publikace jsou preferovaným vědeckým výstupem.

  • Relevantní přílohy: rukopis práce, jejíž vydání má být podpořeno, příp. smlouva s nakladatelem, potvrzení o přijetí článku k publikaci, apod.

  • Údaje o navrhovateli / navrhovatelce a zapojených pracovníků a pracovnic z řad členů VO programu Cooperatio.

  • Stručné a věcné zdůvodnění finančních požadavků.

V případě, že váš záměr zahrnuje platbu do zahraničí, věnujte pozornost následujícímu:

- Nákup knihy ze zahraničí: PŘIPOČTĚTE 10% ceny knihy (DPH)

- Nákup jakéhokoli dalšího zboží ze zahraničí: PŘIPOČTĚTE 21% ceny zboží (DPH)

- Vydání knihy v zahraničí: PŘIPOČTĚTE 21% ceny z celkové částky (DPH)

- Poplatek za účast na zahraniční konferenci, které se účastníte ONLINE: PŘIPOČTĚTE 21% ceny poplatku (DPH).

Pokud se účastníte konference v zahraničí osobně, není třeba nic připočítávat. Totéž se týká také pobytu v zahraničních ubytovacích zařízeních (např. při účasti na konferenci nebo při ubytování během zahraničního terénního výzkumu).

Proces posuzování žádostí

Předložené žádosti posuzuje výbor složený se zástupců a zástupkyň FHS UK v příslušné Radě Cooperatio SOAS a vedoucí/ho Katedry aplikovaných sociálních věd. Grémium si vyhrazuje právo požádat o případné doplnění žádosti o další relevantní informace. Výbor rozhoduje o schválení/neschválení žádostí k financování a o případných úpravách navrhovaných rozpočtů.

Závěrečná zpráva

Závěrečnou zprávu je třeba vyplnit v případě, že jste získali podporu pro účast na konferenci / workshopu či terénního výzkumu, v rozsahu cca 0,5 strany. Využití finančních prostředků eviduje Oddělení vědy a výzkumu a není třeba je uvádět do závěrečné zprávy. Zpráva by měla zahrnovat následující body:

  • Publikační výstup

    Uveďte:

    (a) název článku, kapitoly apod., a ve kterém odborném periodiku/vydavatelství vyjde/vyšel,

    (b) stav, např. odesláno do recenzního řízení (datum), přijato do recenzního ř. (datum), atd. Výsledky uvádějte do OBD.

  • Dosažené výstupy jiné než publikace

    Popište, co je relevantní (např. data, transkripty apod.): kolik, jak přispějí k publikačnímu výsledku nebo jinému relevantnímu výsledku v budoucnu apod.

  • Přínos účasti na konferenci / workshopu pro Vaše studium a vědeckou práci na FHS, např. navázání kontaktů (s kým?), výhled na případnou další spolupráci (jakou, s kým?).

  • Změny oproti slíbenému výstupu (zdůvodněte).


V případě prezentování příspěvku (či publikačního výstupu) prosíme také o jeho zaslání jako přílohy této závěrečné zprávy, nebo funkční odkaz.

Závěrečnou zprávu zasílejte na adresu tajemnice Katedry sociologie: barbora.benešovská@fhs.cuni.cz. nejpozději do 5. 1. 2024, nebo vyplňte do online formuláře, který chystáme (prosím sledujte stránky Katedry sociologie).

2nd round of the call for applications for support of scientific and creative activities to develop scientific disciplines within the Cooperatio SOAS

Who can apply for support?

Academic staff of FHS UK who are part of the Cooperatio SOAS program at FHS UK can apply for support based on the application form and relevant annexes (manuscript, publishing contract, confirmation of acceptance of the article for publication, etc.).

Ph.D. students in the Cooperatio SOAS program can also apply for support. Ph.D. students may submit support applications only with written approval from their supervisor! Without this support, the application will not be accepted for consideration.

Terms

Deadline for submitting the last application is 11th of September 2023.

The list of supported intentions for the 1st round of the call will be published no later than 15th of September 2023.

Application method

Please send the completed form to and state "SOAS - 2nd round" in the subject.

Grounds for the request

Applications submitted under this call are processed through the form and have the following requirements:

  • A brief description of the plan leading to the creation of scientific or research work (or result), emphasizing the planned publication output, together with a schedule for the plan's implementation.

  • Characteristics of the planned publication output with an indication of the year and which magazine (publishing house) the publication will be published. Publications are the preferred scientific output.

  • Relevant appendices: manuscript of the work whose publication is to be supported, or contract with the publisher, confirmation of acceptance of the article for publication, etc.

  • Details of the proposer and the staff involved from among the members of the Cooperatio VO.

  • Brief and factual justification of financial requirements.

If your application involves payment (purchase) from abroad, please note the following:

- Purchasing a book from abroad: ADD 10% of the book price (VAT)

- Purchase of any other goods except books from abroad: ADD 21% of the price of the goods (VAT)

- Publishing a book abroad: ADD 21% of the total price (VAT)

- Fee for ONLINE attending a foreign conference: ADD 21% of the price of the fee (VAT).

If you are attending a conference abroad in person, you don´t have to add VAT. The same applies to your stays in accommodation abroad (e.g. when attending a conference or staying during a field research abroad).

Application assessment process

A board assesses the submitted applications, including representatives of FHS UK in the relevant Cooperatio SOAS Council, Head of the Department of Sociology, and Head of the Department of Applied Social Sciences. The board reserves the right to request any additional relevant information. The board decides on the approval/disapproval of funding applications and any adjustments to the proposed budgets.

Final report

A final report of approximately 0.5 pages is required if you have received support to attend a conference/workshop or field research. The use of funds is recorded by the Research and Science Department and does not need to be included in the final report. The report should include the following points:

  • Publication output

    Please specify:

    (a) the title of the article, chapter, etc., and in which professional periodical/publisher it will appear/published,

    (b) status, e.g., sent for peer review (date), accepted for peer review (date), etc. Report the results in the OBD.

  • Outputs achieved other than publications

    Describe what is relevant (e.g. data, transcripts, etc.): how much, how they will contribute to the publication outcome or other relevant future outcome, etc.

  • Benefits of participation in the conference/workshop for your studies and scientific work at FHS, e.g. networking (with whom?), prospects for possible further collaboration (what, with whom?).

  • Changes from the promised output (please justify).

In case of presenting a paper (or publication output), please also send it as an attachment to this final report or as a functional link.

Please send the final report to the Secretary of the Department of Sociology:barbora.benešovská@fhs.cuni.cz. no later than January 5th, 2024, or fill in the online form we are preparing (please keep an eye on the Department of Sociology website).


Formulář žádosti (CZ)

Application Form (ENG)





Poslední změna: 24. srpen 2023 11:18 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na:  
Napište nám
Kontakty

Oddělení pro vědu a výzkum

Univerzita Karlova

Fakulta humanitních studií

Pátkova 2137/5

182 00 Praha 8 - Libeň


Všechny kontakty

E-mail:




Jak k nám