Pozor, finanční prostředky přidělené v tomto kole je nutné proúčtovat do 2. 12. 2024!
Please note that funds allocated in this round must be spent and accounted for by 2nd December 2024!
For instructions in English see below
O podporu se mohou ucházet akademičtí a vědečtí pracovníci a pracovnice FHS UK, kteří jsou součástí programu Cooperatio SOAS na FHS UK, a to na základě formuláře žádosti o udělení podpory a příslušných relevantních příloh (rukopis práce, nakladatelská smlouva, potvrzení o přijetí článku k publikaci, atd.).
O podporu se mohou ucházet rovněž studenti a studentky doktorských studijních programů, kteří jsou součástí programu Cooperatio SOAS. Studenti a studentky doktorských studijních programů mohou předkládat žádosti o podporu výhradně s písemně vyjádřenou podporou žádosti od jejich školitele či školitelky. Bez uvedené podpory nebude žádost přijata k projednání.
Nejzazším termínem k odevzdání žádosti je 7. 11. 2024.
Seznam podpořených záměrů bude zveřejněn nejpozději k 13. 11. 2024.
Vyplněné formuláře zasílejte na adresu a do předmětu uveďte "SOAS – 3.kolo".
Žádosti předkládané v rámci této výzvy jsou zpracovávány prostřednictvím formuláře a mají tyto náležitosti:
Stručný popis záměru vedoucího k vytvoření vědeckého či tvůrčího počinu (resp. výsledku) a to se zdůrazněním plánovaného publikačního výstupu, spolu s časovým harmonogramem realizace záměru.
Charakteristika plánovaného publikačního výstupu s uvedením, v jakém roce a v jakém časopise (vydavatelství) publikace vyjde. Publikace jsou preferovaným vědeckým výstupem.
Relevantní přílohy: rukopis práce, jejíž vydání má být podpořeno, příp. smlouva s nakladatelem, potvrzení o přijetí článku k publikaci, apod.
Údaje o navrhovateli / navrhovatelce a zapojených pracovníků a pracovnic z řad členů VO programu Cooperatio.
Stručné a věcné zdůvodnění finančních požadavků.
V případě, že váš záměr zahrnuje platbu do zahraničí, věnujte pozornost následujícímu:
- Nákup knihy ze zahraničí: PŘIPOČTĚTE 10% ceny knihy (DPH)
- Nákup jakéhokoli dalšího zboží ze zahraničí: PŘIPOČTĚTE 21% ceny zboží (DPH)
- Vydání knihy v zahraničí: PŘIPOČTĚTE 21% ceny z celkové částky (DPH)
- Poplatek za účast na zahraniční konferenci, které se účastníte ONLINE: PŘIPOČTĚTE 21% ceny poplatku (DPH).
Pokud se účastníte konference v zahraničí osobně, není třeba nic připočítávat. Totéž se týká také pobytu v zahraničních ubytovacích zařízeních (např. při účasti na konferenci nebo při ubytování během zahraničního terénního výzkumu).
Předložené žádosti posuzuje výbor složený se zástupců a zástupkyň FHS UK v příslušné Radě Cooperatio SOAS a vedoucí/ho Katedry aplikovaných sociálních věd. Grémium si vyhrazuje právo požádat o případné doplnění žádosti o další relevantní informace. Výbor rozhoduje o schválení/neschválení žádostí k financování a o případných úpravách navrhovaných rozpočtů.
Podpoření studenti a studentky doktorských studijních programů po čerpání prostředků, nejpozději však do 31. 12. 2024, připraví závěrečnou zprávu z projektu. Zpráva by měla referovat o realizaci navrženého projektu a jeho naplnění, v max rozsahu 0,5 strany. Povaha informací se odvíjí od charakteru žádosti, může se jednat např. o informaci o stavu publikačních výstupů (např. odeslání textu do recenzního řízení), rozsahu pořízených dat, či referenci o průběhu a přínosu účasti na konferenci. Ve zprávě by měly být obzvláště zdůrazněny a zdůvodněny případné změny oproti navrhovanému záměru v žádosti, vč. plánovaných výstupů.
V případě prezentování příspěvku (či publikačního výstupu) prosíme také o jeho zaslání jako přílohy této závěrečné zprávy, nebo funkční odkaz.
Využití finančních prostředků eviduje Oddělení vědy a výzkumu a není třeba je uvádět do závěrečné zprávy.
Závěrečnou zprávu zasílejte na adresu cooperatio@fhs.cuni.cz.
Academic and research staff of FHS UK who are part of the Cooperatio SOAS program at FHS UK can apply for support based on the application form and relevant annexes (manuscript, publishing contract, confirmation of acceptance of the article for publication, etc.).
Ph.D. students in the Cooperatio SOAS program can also apply for support. Ph.D. students may submit support applications only with written approval from their supervisor! Without this support, the application will not be accepted for consideration.
Deadline for submitting your applications is 7. 11. 2024.
The list of supported intentions for the 3rd round of the call will be published no later than 13. 11. 2024.
Please send the completed form to and state "SOAS - 3rd round" in the subject.
Applications submitted under this call are processed through the form and have the following requirements:
A brief description of the plan leading to the creation of scientific or research work (or result), emphasizing the planned publication output, together with a schedule for the plan's implementation.
Characteristics of the planned publication output with an indication of the year and which magazine (publishing house) the publication will be published. Publications are the preferred scientific output.
Relevant appendices: manuscript of the work whose publication is to be supported, or contract with the publisher, confirmation of acceptance of the article for publication, etc.
Details of the proposer and the staff involved from among the members of the Cooperatio VO.
Brief and factual justification of financial requirements.
If your application involves payment (purchase) from abroad, please note the following:
- Purchasing a book from abroad: ADD 10% of the book price (VAT)
- Purchase of any other goods except books from abroad: ADD 21% of the price of the goods (VAT)
- Publishing a book abroad: ADD 21% of the total price (VAT)
- Fee for ONLINE attending a foreign conference: ADD 21% of the price of the fee (VAT).
If you are attending a conference abroad in person, you don´t have to add VAT. The same applies to your stays in accommodation abroad (e.g. when attending a conference or staying during a field research abroad).
A board assesses the submitted applications, including representatives of FHS UK in the relevant Cooperatio SOAS Board, Head of the Department of Sociology, and Head of the Department of Applied Social Sciences. The board reserves the right to request any additional relevant information. The board decides on the approval/disapproval of funding applications and any adjustments to the proposed budgets.
The supported students will prepare a final project report after the funds have been used, but no later than 31st December 2024. The report should report on the implementation of the proposed project and its fulfilment, with a maximum length of 0.5 pages. The nature of the information will depend on the nature of the application, e.g. information on the status of the publication outputs (e.g. submission of the manuscript for peer review), the extent of the data acquired, or a reference on the process and benefits of participation in the conference. The report should particularly highlight and justify any changes from the proposed project in the application, including the planned outputs.
If presenting a paper (or publication output), please also send it as an attachment to this final report, or a functional reference.
The use of funds is recorded by the Research and Science Department and does not need to be included in the final report.
Please send the final report at
Formulář žádosti (CZ)
Application Form (ENG)
Oddělení pro vědu a výzkum
Univerzita Karlova
Fakulta humanitních studií
Pátkova 2137/5
182 00 Praha 8 - Libeň
E-mail: